Wil je een afspraak maken? Vul het aanmeldformulier in
en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

ACT-Supervisie en – Intervisie en leertherapie

Voor Coaches, POH-GGZ of therapeuten die werken met ACT in individuele therapie of relatietherapie.

Supervisie

Wanneer je werkt met cliënten loop je soms vast. In die gevallen loop je meestal tegen iets aan van jezelf en heb je input van buiten nodig. Ook voor het op peil houden van je eigen kwaliteit is het aangaan van een supervisie-relatie belangrijk. Je kunt in dit werk nooit genoeg zelfinzicht hebben, toch?

In mijn werk als supervisor ben ik het ‘derde oog’, dat je helpt kijken naar je eigen inbreng: wat doe ik hier? Waar loop ik in vast? En waarom nu, in dit tijdsmoment, met deze cliënt? Wat zegt dat over mij? Welk parallel proces speelt hier mogelijk? Wat doe ik hier, en wat zou ik hier anders kunnen doen?

Het zijn vragen die confronteren en aan het denken zetten, en dat is precies wat je nodig hebt.

Supervisie is vaak erg duur. Kwaliteit hoeft echter niet zo duur te zijn en het leerproces is te mooi om te missen. Ik reken daarom mijn gebruikelijke gesprekstarief van € 100,- per uur, en dat is inclusief voorwerk als je casusmateriaal aanlevert. Een sessie duurt doorgaans een uur. Ik nodig je van harte uit!

Supervisie doen we in direct contact, omdat het werk gaat over het directe contact tussen jou en je cliënt. Ook wanneer jij dat indirect doet via mail, beeldbellen of op andere manieren.

Neem contact op door het aanmelddocument in te vullen met je wensen. Na het maken van een eerste afspraak stuur ik je materiaal toe waarmee je je doelen verder gaat verkennen. Ik doe supervisie op woensdag tot vrijdagmiddag, op gebruikelijk werkuren.

Supervisie kun je ook in een klein groepje doen, maximaal drie personen. Je komt dan een dagdeel, waarbij ieder een uur werkt en de anderen meekijken. Drie voor de prijs van één, want je betaalt een derde van het dagdeel.

Intervisie

Intervisie is leren van en met elkaar. Soms doe je dat in je team, waardoor de samenwerking soepeler zal worden, soms doe je dat met vakgenoten en werkt het als kwaliteitsinstrument. Onder begeleiding kan het proces verdiepen. We sluiten aan bij ieders leerbehoefte en in mijn begeleiding streef ik ernaar deze processen zoveel mogelijk op elkaar aan te sluiten, zodat er een soort ‘turbo-effect’ kan ontstaan. Uiteraard afhankelijk van ieders inbreng. Bij intervisie kunnen we meerdere methodieken en vormen gebruiken die ondersteunend zijn in het groeps- en individuele proces.

De groepsgrootte is maximaal vier personen voor intervisie, en ook hiervoor geldt dat de kosten gelijkelijk verdeeld worden.Vul het aanmelddocument in en specificeer zoveel mogelijk ieders vraag. Wanneer er een eerste afspraak staat krijgen jullie materiaal waarmee je jouw leerdoelen verder verkent.

Leertherapie

Een therapeut is ook maar een mens. Dat je jezelf ‘tegenkomt’ in het werken met waar anderen tegenaan lopen is vanzelfsprekend. Maar daarom nog niet makkelijk! Soms duwt een gesprek, een thema, een gebeurtenis, een interactie, of dat wat er op dit moment in jouw leven speelt zodanig op de verkeerde knopjes dat het je werk beïnvloedt, of zelfs hindert. Dan is het tijd om dieper aan de slag te gaan met wat je tegenkomt. Leertherapie is dan een goede werkvorm: naast dat je echt aan jezelf werkt leer je over de gehanteerde methodieken.

Vaak vormt leertherapie een verplicht onderdeel van een opleiding tot therapeut of coach. Daarnaast wordt het vaak verplicht gesteld bij certificeringsprocessen van beroepsverenigingen.

Vul het aanmelddocument in en specificeer je vraag. Na contact stuur ik je wat extra materiaal om je leerdoelen verder te verkennen.